12 Aralık 2014 Cuma

Evde Simit Yapımı





Ben yurdışında yaşadığım için, başta özlediğim lezzetlerden biri de SİMİT... Sokakta satılan o simidin tadını uzun süre aradım. Bir çok tarif denedim.. Sonunda mantığı anladım ve kendimce bir tarif keşfettim :)

Malzemeler:

Yarım kilo un
5 gr. yaş maya ya da 1 tatlı kaşığı instand maya
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı şeker
Su
Susam
Pekmez

Öncelikle tava da beyaz susamımızı iyice kavuruyoruz. Çünkü simit pişerken koyu bir renk almıyor. Simit susamı bulursanız kavurmanıza gerek yok. Ama bizim buralarda olmadığı için kavurarak yapıyorum :) Daha sonra yarım bardak su ve yarım bardak pekmezi kaynatıp altını kapatıyoruz.

Hamur için; öncelikle 1 çay bardağı ılık suyun içinde maya, tuz ve şekeri eritiyoruz. Unu yoğurma kabımıza alıyoruz. Üzerine erittiğimiz maya, şeker ve tuzlu suyu döküp yoğurmaya başlıyoruz. Yavaş yavaş su ekleyip yoğurmaya devam ediyoruz. Ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz. Hamuru yoğurduktan sonra, kabın ağzını iyice sarıp yaklaşık 1 saat dinlendiriyoruz.

Dinlenen hamurdan avuç içi kadar bezeler alıp rulo şeklinde uzatıyoruz ve yuvarlak yapıyoruz. Yani kısaca simit şeklini veriyoruz.

Kaynatıp altını kapattığımız pekmezli suyu bir fırça yardımıyla yaptığımız simitlerin üzerine sürüyoruz. Burada dikkat edeceğimiz nokta; kesinlikle simidi pekmezli suya batırmayın. Çünkü piştikten sonra altı yanıyor ve çok tatlı oluyor. Ben elimi pekmeze batırıp yaptım. İsterseniz siz fırçayla yapabilirsiz. Pekmezlediğimiz simitleri, kavurduğumuz susamın içinde arkalı önlü çeviriyoruz.

Daha sonra yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine diziyoruz. Önceden ısıtılmış 200C fırında yaklaşık 10-15 dk pişiriyoruz. Yine dikkat etmemiz gereken şey; simitler fırında çok kalırsa sert olur, az kalırsa içi pişmez. Onun için 5 dk bir kontrol edin. Üzerinde çatlaklar olup kızarınca çıkarın.

Yukarıdaki tariften yaklaşık 10 adet simit çıkıyor. Tarifteki ölçülere göre sayıyı arttırabilirsiniz. Eğer hamurunuz arttıysa buzluğa atıp daha sonra tekrar kullanabilirsiniz.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder